چهارشنبه 23 آذر 1401
ن : تیک تاک

اثرات مثبت یا منفی خرید تبادل بک لینک یا تبادل بک لینک

افزایش ترافیک وب سایت یکی از اهداف هر کسب و کار دیجیتالی است. یکی از راه های افزایش ترافیک و رتبه بندی وب سایت ها و وبلاگ ها در موتورهای جستجو، تبادل لینک با سایت ها و وبلاگ های دیگر است. این سرویس به معنای تبادل گزارش های تبلیغاتی است. تبادل لینک یکی از راه های ساده و آسان برای بهبود سئو سایت شماست. احتمالاً در مورد نحوه تبادل لینک برای بهبود سئوی خود شنیده اید. این روش در اینترنت تبلیغ می شود، اما در طرف دیگر شایعاتی وجود دارد و شما می توانید از این مقاله بیشتر بدانید.
تبادل بک لینک چیست؟
تبادل لینک توافقی برای پیوند دادن دو یا چند وب سایت به یکدیگر است که گاهی اوقات پیوند معکوس نامیده می شود. با تبادل لینک می توانید به سرعت بک لینک های زیادی برای یک سایت خاص بسازید. هنگامی که با پلتفرم های تبادل لینک مانند StatLink و LinkTack ثبت نام می کنید، کد تبدیل HTML در اختیار شما قرار می گیرد که تبلیغات را در سایر وب سایت های عضو شبکه تبادل لینک نمایش می دهد. تبادل لینک فرآیند بسیار آسانی بود. به این ترتیب می توانید سایت های شریک خود را پیدا کنید و یکدیگر را تبلیغ کنید. این روش بسیار موثر و بسیار سودآور است و توجه بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی را به خود جلب کرده است.
صفحاتی که برای تبادل لینک استفاده می شوند معمولا صفحات ویژه ای برای بازاریابی وب سایت شما هستند. عناوین مقالات عبارتند از: "شرکای ما"، "رای دهندگان برتر ما"، "ما توصیه می کنیم" و ...
امروزه تبادل بک لینک مانند گذشته آسان و مهم نیست. زیرا در دنیای دیجیتال مارکتینگ همه چیز به سرعت تغییر می کند و شما باید خودتان را تغییر دهید. اما آیا ارزش تغییر URL ها را دارد؟ آیا واقعاً می توانید برای بهبود سئوی خود به ترافیک لینک اعتماد کنید؟
مزایا و خطرات اشتراک داده چیست؟
لینک بیلدینگ راهی برای افزایش اعتبار یک وب سایت و بهبود کیفیت سئو آن است. موتورهای جستجو وب سایت شما را در رتبه اول در نتایج جستجو قرار می دهند، مشروط بر اینکه وجود لینک ها نشان دهنده اعتبار وب سایت شما باشد. اما امروزه همه چیز کاملا تغییر کرده است و شما بدون ترس نه می توانید بک لینک بسازید و نه خرید. البته وب سایت شما با ارائه خدمات خرید بک لینک قوی هیچ جریمه ای را برای شما تضمین نمی کند. البته در این قسمت تعدادی از موثرترین روش های استفاده از تبادل لینک در دنیای دیجیتال مارکتینگ امروزی را فهرست می کنیم.
تبادل لینک با رقبا ممنوع!
مهمترین نکته در مورد استفاده از تبادل لینک توجه به وب سایتی است که می خواهید با آن تبادل لینک کنید. اگر در بین سایت های پرطرفدار و با کیفیت می توانید شریک مناسبی پیدا کنید، بهتر است با آن ها تبادل لینک کنید. توجه داشته باشید که این سایت ها باید دارای محتوای مرتبط با سایت شما باشند یا تبادل لینک با آنها ممکن است بر سایت شما تأثیر منفی بگذارد. یک وب سایت با کیفیت، سایتی است که آرشیو باورنکردنی از اطلاعات اصلی ارائه می دهد که مخاطبان شما را علاقه مند می کند. مراقب باشید برای تبادل لینک به سایت های رقیب مراجعه نکنید. شما باید وب سایتی را پیدا کنید که دارای رتبه سئوی بالایی باشد، محتوای مرتبط با وب سایت شما داشته باشد و رقیب مستقیم کسب و کار شما نباشد. می توان گفت سخت است! با این حال، با انتخاب درست، می توانید از یک روش تبادل لینک موثر و ارزان نهایت استفاده را ببرید. بنابراین، مزایای این روش را دست کم نگیرید.
معایب تبادل بک لینک چیست؟
همانطور که قبلاً اشاره کردیم، همه چیز در مورد به اشتراک گذاری پیوند کاملاً تغییر کرده است. روند ارتباط امروز و ده سال پیش چگونه متفاوت است؟ موتورهای جستجو در طول زمان متوجه شده اند که این نوع بک لینک ها معیار واقعی اعتبار و محبوبیت سایت شما نیستند. آنها همچنین دریافتند که تبادل لینک می تواند به کسب و کارها کمک کند تا رتبه سئوی خود را بدون تلاش زیاد افزایش دهند.
برای حل این مشکل، موتورهای جستجو اهمیت تبادل لینک را در رتبه بندی وب سایت کاهش دادند و بک لینک های تکراری را کاملا غیر ضروری تلقی کردند. این ممکن است برای پیوندهای نوار کناری نیز اعمال شود.
تبادل لینک کنیم یا نه؟
با این تغییر در موتورهای جستجو، برخی از افراد فرآیند به اشتراک گذاری لینک وابسته را به کلی متوقف کرده اند زیرا حتی می ترسند موتور جستجو آنها را به خاطر لینک جعلی جریمه کند. البته بد نیست بدانید که به گفته برخی کارشناسان، در واقع هیچ جریمه ای برای اشتراک گذاری لینک ها وجود ندارد. نکته اصلی این است که هزینه این روش نسبت به گذشته کاهش قابل توجهی داشته است. بنابراین برای استفاده از تبادل لینک در صورت استفاده از روش های فوق می توانید برای کسب و کار خود مشکل ایجاد کنید. برای استفاده بهینه از این روش همانطور که در قسمت قبل توضیح دادیم باید به چند نکته توجه داشت. دوران رتبه های بالا بدون تلاش به پایان رسیده است. موتورهای جستجو با ایجاد لینک های خارجی جعلی به وب سایت ها و رتبه بندی آن بک لینک ها در رتبه بندی سئوی وب سایت، هوشمندتر از فریب آنها شده اند. البته، ما همچنان توصیه می کنیم برای رتبه بندی، گزارش تبلیغات دائمی را خریداری کنید. این روش یکی از بهترین ها برای رتبه بندی است.
اگر مایل به مشاوره در این زمینه هستید، کافیست با شماره 09114934623 تماس بگیرید یا به وب سایت neshoonet.ir و صفحه نکات سئو مراجعه کنید.